Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia za rok 2012

 

Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Kulturalnego „Gloria”  w Przeworsku za rok 2012.

 

Rok 2012 był szóstym pełnym rokiem działalności naszego Stowarzyszenia.

 

5-cio osobowy Zarząd od stycznia 2012 r. kontynuował  działalność..

 

Zarząd zajął się w pierwszej kolejności organizacją VI Walnego Zebrania, które odbyło się     w dniu 19 stycznia 2012 r.  Na zebraniu tym został zatwierdzony opracowany przez wymieniony Zarząd Roczny Plan Działania Stowarzyszenia na rok 2012 oraz preliminarz finansowy na rok 2012.

W okresie sprawozdawczym Zarząd odbył 4 posiedzenia i podjął 8 uchwał o następującej wadze i treści: 2 uchwały  w sprawie utraty członkowstwa   (członka zwyczajnego) Stowarzyszenia, w sprawie wsparcia finansowego wyprawy ekologicznej  „w poszukiwaniu ekolandii”, w sprawie wsparcia finansowego zespołów  diakonii muzycznej przy Parafii p/w Chrystusa Króla w Przeworsku, w sprawie wsparcia finansowego czynności polegających       na  przygotowaniu lokalu użytkowego w suterenach  nowobudowanego kościoła w parafii „Chrystusa Króla” w Przeworsku z przeznaczeniem na działalność Stowarzyszenia, chóru „Gloria” oraz zespołów diakonii muzycznej działających przy parafii,  w sprawie Rocznego Planu Działania na rok 2013, w sprawie preliminarza finansowego Stowarzyszenia  na rok 2013, w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej środków trwałych,

Ponieważ  od roku 2008 Stowarzyszenie posiada status organizacji pożytku publicznego, również w roku 2012 organizacja miała prawo ubiegania się o przekazywanie na jej rzecz 1 % odpisu podatku od dochodów osób fizycznych i podmiotów gospodarczych. Stowarzyszenie mogło więc wspierać w większym stopniu różne inicjatywy lokalne zgodnie ze statutem.       W nawiązaniu do tego faktu na Walnym Zebraniu Członków w styczniu 2012 r. w oparciu                    o opracowany przez  Zarząd projekt „logo” Stowarzyszenia, Zebranie podjęło decyzję            o kontynuacji rozpowszechniania ulotek  do ludzi dobrej woli w celu pozyskania od nich odpisu 1 % podatku na rzecz Stowarzyszenia, Dzięki tym działaniom mogliśmy wspomóc statutowe cele w postaci dofinansowania czynności polegających na  przygotowaniu lokalu użytkowego w suterenach  nowobudowanego kościoła w parafii „Chrystusa Króla”                w Przeworsku z przeznaczeniem   na działalność Stowarzyszenia, chóru „Gloria” oraz zespołów diakonii muzycznej działających przy parafii – w kwocie 17 tys. zł.

 

Udało się również pozyskać od Burmistrza Przeworska kwotę 2000 zł za zorganizowanie plenerowej „Drogi Krzyżowej” na terenie miasta Przeworska i kwotą   tą mogliśmy wspomóc naszą diakonię muzyczną, która była organizatorem dorocznego przeglądu kolęd i pastorałek w styczniu 2012 r.

 

W roku sprawozdawczym zakupiliśmy nowy elektroniczny nośnik informacji (pendrive) co powinno ułatwić pracę dokumentacyjną w naszym Stowarzyszeniu

 

Wiele pracy, czasu i wysiłku kosztowało nas w tym roku przygotowanie i umieszczenie         w bazie danych Ministerstwa Pracy i Płacy sprawozdania merytorycznego i finansowego. Jest to ustawowy obowiązek, niewykonanie którego skutkuje pozbawieniem możliwości korzystania z 1 % odpisu podatku na rzecz stowarzyszenia. Po wielodniowych wysiłkach       ta sztuka nam się udała, mimo, że program był wielokrotnie zmieniany a czas umieszczenia danych w bazie skracany. W tym miejscu należy przypomnieć , że również roczne sprawozdania merytoryczne i finansowe zostały sporządzone i w terminie przesłane do Sądu Rejonowego    w Rzeszowie oraz do Urzędu Skarbowego w Przeworsku.

Na prośbę Rady Powiatu Przeworskiego Zarząd pozytywnie zaopiniował projekt uchwały tejże Rady w sprawie społecznych konsultacji z organizacjami pozarządowymi różnego rodzaju przedsięwzięć na terenie miasta a następnie przyjął bez uwag „Program współpracy Powiatu Przeworskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012.

Członkowie Stowarzyszenia przedyskutowali i podpisali się pod europejską inicjatywą zniesienia pakietu klimatycznego, która jeśli weszła by w życie spowodowała by znaczne podwyżki energii .

 

W sprawozdaniu należy się odnieść do Rocznego Planu Działania Stowarzyszenia                 na rok 2012.  Zakładał on:

1. Utworzenie w Stowarzyszeniu Sekcji:  Kulturalnej, Ekologicznej, Bezpieczeństwa Publicznego – (Zebranie wyraziło chęć udostępnienia szyldu stowarzyszenia dla grup           lub sekcji  o nieco odmiennych zainteresowaniach niż nasze . Wiązało by się to                        z  koniecznością zmiany , a raczej rozbudowy statutu. Jesteśmy na to gotowi. Jednak do tej pory takiej inicjatywy ze strony innych grup społecznych nie było, a liczebność naszego stowarzyszenia jest za mała aby takie sekcje tworzyć.

2. Kontynuacja prowadzenia kroniki chóru „Gloria” przez cały 2012 r. (kronika jest nadal wspaniale na bieżąco prowadzona i stanowi materiał wyjściowy do umieszczenia informacji   o naszej działalności na stronie internetowej parafii. W roku sprawozdawczym zakupiono drugi tom naszej kroniki, zaś pierwszy tom kroniki został skopiowany i przeniesiony na nośnik elektroniczny, dzięki temu można również kronikę oglądać i czytać na ekranie komputera).

3. Pozyskanie 3 członków zwyczajnych Stowarzyszenia oraz 1 członka   wspierającego          ( w roku 2012 nie pozyskano ani jednego członka zwyczajnego, natomiast 2 członków utraciło swoje członkostwo )

4. Włączenie się w czynności organizacyjne koncertu kolęd  w Parafii Chrystusa Króla,        jak również koncertu podczas Parafiady oraz  imprezy charytatywnej      w MOK -(zadanie zostało w pełni wykonane: członkowie naszego Stowarzyszenia czynnie brali udział              w organizacji w/w imprez : chór „Gloria” wystąpił  w wieczorze kolęd w parafii Chrystusa Króla, po raz szósty kolędował również dla chorych w szpitalu rejonowym w Przeworsku.

Zarząd dwukrotnie zwracał się pisemnie do dyrektora MOK o udostępnienie zespołów wokalno – tanecznych do uświetnienia dwóch parafiad organizowanych w maju i wrześniu,    podobną prośbę Zarząd skierował również do dyrekcji Gminnego Centrum Kultury w Gaci     a potem składał pisemne podziękowania za te występy

5. Zorganizowanie 10 występów chóru „Gloria” poza Przeworskiem (zorganizowano 3 występy w takich miejscowościach jak: Świętoniowa, Rymanów i Białobrzegi) .

6.Zorganizowanie wyjazdu dla członków chóru ” oraz członków diakonii muzycznej Gloria” na koncert muzyczny (2 kwietnia 2012 uczestniczyliśmy w Koncercie chóru NICOLAUS       w VII rocznicę śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II
Chór i Orkiestra Kameralna NICOLAUS z Kraczkowej pod batutą Zdzisława Magonia wykonali koncert w sali balowej Muzeum Zamku w Łańcucie mszę e-moll op. 62 Józefa Elsnera , natomiast 19 maja 2012 r. braliśmy udział w plenerowym koncercie inauguracyjnym Łańcuckiego Festiwalu Muzycznego „W Krainie Opery, Operetki               i Musicalu” pod Zamkiem w Łańcucie prowadzonym przez sławnego śpiewaka (bas) Kazimierza Kowalskiego)                 

7. Zorganizowanie 2 wypraw ekologicznych dla mieszkańców osiedli Misiągiewicza , Krasickiego i Benbenka – „w poszukiwaniu ekolandii” , ( z uwagi na koszty zorganizowano tylko jedną wyprawę w dniu 7 lipca do „Karpackiej Troi” w Trzcinicy koło Jasła położonej             w Magurskim Parku Narodowym, najstarszej osady obronnej z dotąd znanych w Polsce.        W drodze powrotnej zwiedziliśmy Sanktuarium Saletyńskie w Dębowcu.

8. Przygotowanie ulotek zachęcających osoby fizyczne i podmioty gospodarcze                     do dokonywania odpisu 1 % należnego podatku na rzecz Stowarzyszenia kulturalnego „Gloria” w Przeworsku z rozliczeń za rok 2011 ( dodrukowano 2 tys. ulotek)

 

Mieszkańcy naszych osiedli poprzez Stowarzyszenie otrzymali również zaproszenie              do udziału w XXIII i XXIV   Powiatowym Rajdzie Rowerowym „Do Brzózy Królewskiej”      i „Na Górę Marii Magdaleny”, które odbyły się 26 maja i  22 Września 2012 r.. Z zaproszenia skorzystało odpowiednio 25 i 15 osób i wzięło udział w tych plenerowych imprezach,            w których było również uczestnictwo w modlitwie na rzecz dzieci nienarodzonych                na ciekawej, anonimowej drodze krzyżowej w lasach białobrzeskich,  zwiedzanie Wytwórni Mas Bitumicznych  w Żołyni oraz pokaz interwencji strażackiej na niezapowiedziany alarm   w Rakszawie. Natomiast osobliwością rajdu na górę Marii Magdaleny był uczestnictwo        we mszy św. dziękczynnej za dar spędzania czasu na rowerach w kościółku na Górze oraz zwiedzenie i odmówienie koronki do Bożego Miłosierdzia w Dolinie Miłosierdzia                 w Kraczkowej

 

W sprawozdaniu należy się odnieść również do realizacji wniosków wysnutych z dyskusji     VI Walnego Zebrania:

– Zebranie jednogłośnie wyraziło wolę wspierania finansowego inicjatywy pozyskania pomieszczeń na statutową działalność Stowarzyszenia jak również chóru „Gloria” oraz zespołów diakonii muzycznej w nowo budowanych obiektach przy parafii na ul. Misiągiewicza. W tym celu należało  sporządzić odpowiednie aneksy do porozumienia (aneksy dotyczące wsparcia tej inicjatywy zostały zawarte i  zrealizowane).

 

Głównym celem powołania Stowarzyszenia jest wspieranie chóru „Gloria”. Na ile nas stać robimy to. Na początku roku sprawozdawczego Zarząd zakupił nowe, czerwone teczki na utwory, które chór wykonuje, które ładnie komponują się z naszym „logo” obecnym na szalikach pań z zespołu. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy podjęli i kontynuują wieloletni trud pracy    w zespole, poświęcają czas na żmudne próby i z ochotą nie żałując swoich gardeł śpiewają na chwałę Bożą i  jeśli jest taka potrzeba. Jest w tym  również wielka przyjemność. Z uwagi  na konieczny urlop chorobowy naszej dyrygentki Grażyny ta działalność w roku sprawozdawczym była nieco ograniczona. Tym bardziej należą się słowa uznania wszystkim , którzy mimo tych kłopotów nie zrezygnowali z kontynuacji naszych planów, wyrażali chęć pracy i śpiewu. Chór mógł to czynić dzięki solidnemu przygotowaniu w poprzednich latach repertuaru  i po ćwiczeniach prowadzonych przez Panią Grażynę .

 

Chór w  roku   2012 brał udział w 29 imprezach i uroczystościach na terenie miasta i poza nim:

6 stycznia 2012 r. – Gwiazda Betlejemska prowadzi do Eucharystii

 

Nieobecność w tym dniu pana organisty sprawiła, że cała oprawa mszy św. była naszym udziałem a przygotowania kolęd i pieśni to nasz dar i pokłon Dzieciątku w dzień Trzech Króli.

 

8 stycznia 2012 r. – Złocista Gwiazda

 

Pod takim hasłem nasz zespół „Gloria” tradycyjnie  uczestniczył we wspólnej modlitwie kolędowej z hospitalizowanymi w szpitalu w Przeworsku.

 

15 stycznia 2012 r. – Spotkanie opłatkowe dorosłych

 

W lokalu „Gemar”  w spotkaniu uczestniczyły osoby zaangażowane w życie parafii wraz z małżonkami. Chór zapewnił wcześniej oprawę mszy św. a potem razem z wspólnotą parafialna prowadził śpiew kolęd.

 

22 stycznia 2012 r. – V Koncert Charytatywny w MOK na rzecz budowy kościoła Chrystusa Króla

 

29 stycznia 2012 r. – XI Wieczór kolęd z udziałem naszego chóru „Gloria”

 

18 marca 2012 r. – Duchu Święty przyjdź

 

Ks. biskup Adam Szal ubogacił darami Ducha św. uczniów III klasy gimnazjum z naszej parafii. Podczas ceremonii chór „Gloria” wykonał 3 utwory:

„O Stworzycielu…” , „Serce cierniową…” , „Niech się wzniesie Panie…”

 

2 kwietnia 2012 r. – W VII rocznicę śmierci Ojca św. Jana Pawła II

 

2 kwietnia 2012 uczestniczyliśmy w Koncercie chóru NICOLAUS       w VII rocznicę śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II
Chór i Orkiestra Kameralna NICOLAUS z Kraczkowej pod batutą Zdzisława Magonia wykonali koncert w sali balowej Muzeum Zamku w Łańcucie mszę e-moll op. 62 Józefa Elsnera.

 

 

19 kwietnia 2012 r. – W krainie opery, oprtetki i musikalu

 

19 maja 2012 r. braliśmy udział w plenerowym koncercie inauguracyjnym Łańcuckiego Festiwalu Muzycznego „W Krainie Opery, Operetki i Musicalu” pod Zamkiem w Łańcucie prowadzonym przez sławnego śpiewaka (bas) Kazimierza Kowalskiego)                 

 

 

Kwiecień 2012 r. Truduum Paschalne

 

Te uroczyste dni przeżyliśmy już w naszej nowej, akustycznej świątyni, gdzie nasze pieśni brzmiały głęboko i wyraziście. To na Jego chwałę – bo Zmartwychwstał!

 

15 kwietnia – Święto Bożego Miłosierdzia

 

„Gloria” całym sercem uczestniczy w liturgicznych śpiewach a wykonywane pieśni staja się dla nas drogą prowadzącą do Jezusa , drogą na której Bóg ukazuje Swoje Miłosierdzie.

 

23 kwietnia 2012 r. – Dzień imienin ks. Wojciecha Harmaty

 

Mszy św. przewodniczy sam Jubilat, któremu dedykujemy pieśń „Ja tak bardzo kocham Ciebie – Matko Moja Droga”.

 

26 maja 2012 r. – XXIII Powiatowy Rajd Rowerowy do Brzózy Królewskiej

 

26 maja 2012 r. – 5 czerwca w rowerowej pielgrzymce do Wilna

 

Nasz Kolega  Kaziu Dziedzic uczestniczył w pielgrzymce rowerowej do Wilna, aby oddać pokłon Maryi w Ostrej Bramie. W ciągu 10 dni pokonali 1600 km.

 

27 maja 2012 r. – Członkowie chóru „Gloria” współuczestniczą i pomagają w organizacji IX Festyny Parafialnego

 

7 i 10 czerwca 2012 r.  – uczestnictwo chóru „Gloria” w procesjach Bożego Ciała w mieście i naszej parafii.

 

24 czerwca 2012 r. – 25 lat kapłaństwa ks. Proboszcza Jana Miazgi

 

Jubileusz w dzień imienin ks. Jana. Mszę św. celebrował i przekazał błogosławieństwo od Ojca Św. Benedykta XVI ks. proboszcz parafii Orzechowce – Zbigniew Bucior. Nasz chór śpiewem i modlitwą włączył się w liturgię pamiętając, że to z inicjatywy ks. Jana w 2002 r. chór został zawiązany.

 

7 lipca 2012 r. – Wyprawa do Karpackiej Troi

 

15 lipca 2012 r. – Kwesta w Świętoniowej

 

W te niedzielę pomocną dłoń i otwarte serce ofiaruje nam parafia Świętoniowa ze swym proboszczem Andrzejem Gierczakiem .

 

12 sierpnia 2012 r. – Kwesta w Rymanowie

 

Tej niedzieli swoją pomoc i modlitwę ofiarował kościół św. Wawrzyńca w Rymanowie i proboszcz tej parafii Mieczysław Szostak. Po rocznej nieobecności powróciła nasza dyrygentka Grażyna. Bogu niech za to będą dzięki!

 

29 lipca – 3 sierpnia XI Powiatowa Pielgrzymka Rowerowa na Jasną Górę

 

Wśród 90 pielgrzymów znaleźli się również członkowie naszego chóru ”Gloria”. Zawieźli do naszej Jasnogórskiej Pani również intencje , o które prosili chórzyści.

 

31 sierpnia 2012 r. – Pożegnanie ks. Wojciecha Harmaty

 

Śpiewem dziękowaliśmy razem z parafią za gorliwą, radosną i ochoczą posługę duszpasterską. Ks. Wojciech został przeniesiony do parafii Markowa.

 

16 września 2012 r. – Festyn Parafialny

 

Członkowie chóru „Gloria” wspierają i pomagają w organizacji.

 

22 września 2012 r. – XXIV Powiatowy Rajd Rowerowy Na Górę Marii Magdaleny

 

28 października 2012 r. – Kwesta w Białobrzegach

 

Pomoc otrzymaliśmy w dniu urodzin czyli konsekracji parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Białobrzegach.

Czy mamy budować kościoły? Retoryczne pytanie podczas Homilii zadał ks. Jan. Tak1 Bo jeśli nie będziemy tego robili to za 15-20 lat na tych miejscach trzeba będzie budować Domy Dziecka, Zakłady Poprawcze, Wiezienia.

 

11-18 listopada 2012 r. – Peregrynacja Krzyża i Relikwii Błogosławionego Jana Pawła II

 

Przygotowani duchowo przez misjonarza ks. dr Piotra Kandafera oraz przez naszą dyrygentkę Grażynę z pomocą Łaski

 Bożej nasz śpiew był głęboki i wyrazisty a nasza modlitwa była naszą nadzieją na przemienienie.

 

 

25 listopada 2012 r. – odpust Parafialny

 

30 listopada 2012 r. – Imieniny ks. Andrzeja

 

 

 

25 grudnia 2012 r. – Boże Narodzenie

 

Chór wykonał podczas mszy św. o godz. 11.30 nową kolędę „Słychać już aniołów chór” , którą z niemałym trudem przygotowaliśmy podczas wielu prób w okresie adwentu.

 

31 grudnia 2012 r. –

 pożegnanie Starego Roku

Dziękczynny śpiew chóru na podziękowanie za dary mijającego roku

 

Na zakończenie pozostały mi jeszcze podziękowania dla wszystkich, którzy      w jakikolwiek sposób włączali się w prace Stowarzyszenia: I tak w pierwszej kolejności dziękuję               ks. Proboszczowi za to ,że wystąpił z inicjatywą powołania naszej organizacji, za to , że nas stale wspiera, stwarza ciepły i serdeczny klimat, byśmy mogli się czuć jak jedna wielka rodzina.

Dziękuję Lucynie Pyziak V-ce prezes Zarządu, wspólnie prowadzimy   i rozwiązujemy wiele spraw, zawsze mogę liczyć na zastępstwo i doradę. Lucyna prowadzi też dokumentację merytoryczną Stowarzyszenia oraz korespondencję. W wielu sprawach kontaktuje się              z władzami miasta  i powiatu, które przynoszą wymierne efekty.

Za zaangażowanie i dźwiganie dużej ilości obowiązków , dziękuję Marysi Hałys, księgowej Stowarzyszenia. Prowadzenie w dzisiejszych czasach dokumentacji finansowej                        i sprawozdawczej to duże wyzwanie. Marysia swoją profesjonalnością chroni nas byśmy      nie mieli  kłopotów z „fiskusem”. Często uczestniczy w posiedzeniach Zarządu i występuje     z inicjatywami uchwał dotyczących finansów.

Władzia Jarosz pięknie i profesjonalnie prowadzi kronikę chóru, dokumentuje jego działalność: słowem, grafiką i fotografią. Robi to znakomicie i wkłada w kronikę serce. Zapisała już I tom tej kroniki i rozpoczęła drugi.  Zachęcam wszystkich nie tylko do oglądania , ale również do czytania  – są tam głębokie treści. Władzia pełni również funkcję Sekretarza Zarządu – dziękujemy .

Ania Chlebuś jak może , stara się pełnić powierzoną funkcję skarbnika  i sporządza raporty finansowe , chociaż wiem, że nie jest jej łatwo pełnić tę funkcję „celnika” i egzekutora. Ania jest też bardzo aktywna w kontaktach  z różnymi placówkami kulturalnymi, pomaga to nam    w organizacji niektórych imprez. Aniu -dziękujemy.

W wielu czynnościach mogliśmy liczyć na Antka Morzywałka. Jest członkiem Zarządu           i zawsze chętnie wspiera nasze poczynania. Dziękujemy uprzejmie.      

 

Z góry dziękuję za pracę komisji rewizyjnej na czele ze Zbyszkiem Zawadzkim. Szczególnie serdecznie dziękuję Marysi Zawadzkiej za bezinteresowne doradztwo i fachową pomoc          w ocenie bilansu. Dziękuję również za pracę komisji inwentaryzacyjnej.

Na koniec dziękuję Przewodniczącemu Kaziowi Dziedzicowi za trud prowadzenia naszych walnych spotkań oraz za udział w pracach Zarządu za rozwagę i dobre słowo.

Życzmy sobie zatem , aby nowo-wybranemu Zarządowi udało się   w 2013 roku kontynuować programową działalność i zrealizować nasze wspólne zamiary.

 

SPRAWOZDANIE  FINANSOWE

 

STOWARZYSZENIA  KULTURALNEGO  "GLORIA"W  PRZEWORSKU

 

                         za rok obrotowy 2012.

 

Stowarzyszenie Kulturalne "GLORIA" w Przeworsku  zostało zarejestrowane 17.XI.2006r. w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie,

XII Wydział Gospodarczy  Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze w Rzeszowie pod numerem KRS 0000267831.

 

Stowarzyszenie Kulturalne "Gloria" w Przeworsku postanowieniem Sądu Rejonowego w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego z dniem 07.IV.2008r, otrzymało status organizacji pożytku publicznego.

 

Stowarzyszenie Kulturalne "Gloria" w Przeworsku  mieszczącego się przy ul, Misiągiewicza 42, 37-200 Przeworsk. otrzymało numer identyfikacyjny REGON 180197448 nadany przez Główny Urząd Statystyczny z dniem 16.01.2007r.

 

W skład Zarządu wchodzą:

 

Prezes Zarządu – mgr inż. Edward Krauz

V-ce Prezes Zarządu – mgr Lucyna Pyziak

Sekretarz – Władysława Jarosz

Skarbnik – Anna Chlebuś

Członek Zarządu – Antoni Morzywałek

 

W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą:

 

Przewodniczący – Zbigniew Zawadzki

Sekretarz –   Zofia Kłak

Członek –  mgr Anna Pawliszyn.

 

Przedmiotem działalności statutowej organizacji pożytku publicznego jest:

 

– organizowanie występów chóru "Gloria",

– prowadzenie kroniki chóru "Gloria",

– organizowanie imprez  kulturalno-muzycznych,

– organizowanie wypraw i szkoleń ekologicznych.

 

Przedmiotowe sprawozdanie finansowe obejmuje rok obrotowy

 od 01 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2012 roku.

 

Sprawozdanie finansowe sporządzone zostało na podstawie ksiąg rachunkowych prowadzonych w roku obrotowym, zgodnie z dokumentacją przyjętych zasad rachunkowości ustaloną i wprowadzoną do stosowania postanowieniami Uchwały nr 7/IV/2/07 Zarządu wprowadzającej z dniem 01.01.2007 roku tj;

 

– Szczegółowe zasady rachunkowości oraz plan kont,

– Instrukcja obiegu i kontroli dokumentów,

– Instrukcja ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania,

– Instrukcja inwentaryzacji,

– Aneks do Szczegółowych zasad rachunkowości oraz planu kont

– Preliminarz na 2012 rok

 

 

Lp.                                  T r e ś ć                  Plan             Wykonanie

                                                                 01.01.2012r.     31.12.2012r.

                                                                    w PLN.                   w PLN.

————————————————————————————

Przychody

1. Stan przychodów na dzień     B.o.         2050,-              2030,25         

2. Składki członków                                    764,-                516,-

3. Darowizny                                             3000,-                 

4. 1% podatku dla org.poż.publ.              28200,-             19003,86

5. Inne    +(odsetki itp.)                                                      2007,25

                                ———————————————————–

    Razem przychody                                34014,-             23557,36

Rozchody

1.Opłata za prowadzenie r-ku bank.            60,-                      60,-        

2. Materiały biurowe (papier, tusz do

drukarki, długopisy, kredki, druki itp).    2800,-                    237,63                              

3. Znaczki pocztowe, koperty.                  500,-                       12,80

4. Dopłaty do wycieczek ,wypraw          2000,-                   1011,16

    (dział. poż. publ.)                                                           

5. Koszty reprezentacyjne                       1200,-                     691,93

6. Wspieranie diakoni muzycznej           3000,-                    2000,-

6. Wspieranie chóru "Gloria"                24454,-                  17000,-

     (koszty dział poż publ.)

7.  Inne   (teczki na nuty)                                                        206,95

                                            

         —————————————————————————

   Razem rozchody                                34014,-                   21220,47

 

Różnica zwiększająca dochód roku następnego              2336,89

—————————————————————————

 

 

Przeworsk, dnia 17.01. 2013r.

 

 

Sporządziła:                                                             Zarząd:

Księgowa

                                                                            ……………………..

/-/ Maria Hałys                                                   ……………………..

                                                                            …………………….

                                                                            …………………….

                                                                            …………………….

 

 

  ……………………………….

 

 

REGON 180197448

 

                                  RACHUNEK  WYNIKÓW

 

 

                                                                                   2011r.      2012r.

                                                                                          w PLN

 

A. Przychody z działalności statutowej (tradycyjnej)       5814,13     4546,25

      I. Składki brutto określone statutem (tradycyjnej)             544,-           516,-

     II. Inne przychody określone statutem                              5270,13      4030,25

 

B. Koszty realizacji zadań statutowych (tradycyjnych)    3500,-        2169,-

 

C. Wynik finansowy na działalności statutowej (A-B)      2314,13     2377,25

     (tradycyjnej)

 

D. Przychody działalności statutowej pożytku

     publicznego                                                                    27168,60    19003,86

     I. Przychody działalności nieodpłatnej                           27168,60    19003,86

    II. Przychody działalności odpłatnej                                                        

 

E. Koszty realizacji zadań pożytku publicznego             26690,83    18049,11

     I. Koszty działalności nieodpłatnej                                 26690,83    18049,11

    II. Koszty działalności odpłatnej                                                            

 

F. Wynik finansowy działalności statutowej

     pożytku publicznego (D-E)                                              477,77         954,75

 

G. Koszty administracyjne                                                   769,44       1002,36

     1. Zużycie materiałów i energii                                          388            250,43,-

     2. Usługi obce

     3. Podatki i opłaty                                                                 60,-           60,-

     4. Wynagrodzenia, ubezpieczenia społeczne i inne

     5. Amortyzacja

     6. Pozostałe                                                                         321,44       691,93

 

H. Pozostałe przychody                                                             7,79           7,25

 

I. Pozostałe koszty                                                                      

 

J. Przychody finansowe

 

K. Koszty finansowe

 

L. Wynik finansowy brutto na całokształcie

     działalności ( C+F-G+H-I+J-K)                                   2030,25      2336,89

 

Ł. Zyski i straty nadzwyczajne

     I. Zyski nadzwyczajne

    II. Straty nadzwyczajne

 

N. Wynik finansowy ogółem (L+Ł)                                 2030,25       2336,89

  

Wyk. w 4 egz.

Egz. nr 1 – Urząd Skarbowy Przeworsk

Egz. nr 2 – Sąd Rejonowy Rzeszów

Egz. nr 3 – MPiPS Warszawa

Egz. nr 4 – a/a

Wyk. EK/MH

 

Przeworsk, dnia 17.01.2013r.

 

 

Księgowa:                                                                   Zarząd:

 

/-/ Maria Hałys                                                      ……………………………

                                                                              ……………………………

                                                                              ……………………………

                                                                              ……………………………

                                                                              ……………………………

   

 

 

REGON 180197448

 

                                  B  I  L  A  N  S

 

AKTYWA                                                     2011r.      2012r

A.  Aktywa trwałe

      I. Wartości niematerialne i prawne

     II. Rzeczowe aktywa trwałe

    III. Należności długoterminowe

    IV. Inwestycje długoterminowe

     V. Długotermionowe rozliczenia międzyokresowe

B. Aktywa obrotowe                                                      2030,25     2336,89      

     I. Zapasy rzeczowych aktywów obrotowych

     II. Należności krótkoterminowe

    III. Inwestycje krótkoterminowe

          1. Srodki pieniężne                                                             2030,25       2336,89

Suma aktywów                                                               2030,25     PASYWA

A. Fundusze własne                                                       2030,25

     I. Fundusz statutowy                                                                  2030,25

    II. Fundusz z aktualizacji wyceny

   III. Wynik finansowy netto za rok obrotowy

         1. Nadwyżka przychodów nak kosztami

         2. Nadwużka kosztów nad przychodami

B. Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania

     Suma pasywów                                                       2030,25

 

Przeworsk, dnia 10.01.2013                                  Zarząd:

Wyk. w 4 egz.

Egz. nr 1 – Urząd Skarbowy Przeworsk         ……………………………..

Egz. nr 2 – Sąd Rej. Rzeszów                         ……………………………..

Egz. nr 3  – MPiPS Warszawa                        ……………………………..

Egz. nr 4 – a/a                                                 ……………………………..

Wyk.EK/MH                                                  ……………………………..

 

Księgowa

 

/-/ Maria Hałys

 

                                      

 

Dodatkowe informacje i objaśnienia.      (zał. do sprawozdania finansowego)

1.

1) Zmiany wartości środków trwałych:

    a) Środki trwałe wartość początkowa w PLN.

___________________________________________________________________

Lp.   Wyszczególnienie                 Wartość początkowa  Zwiększenie Stan na dzień

                                                        na dzień                     z tyt.              31.12.2012r.

                                                        01.01.2012r.               nabycia

___________________________________________________________________

   1.  Aparat cyfrowy Panasonic

        z ładowarką                                    778,35                                               778,35

   2. Zestaw komputerowy

       ADAX-ALFA                               3251,90                                             3251,90

   3.  Drukarka HP DJ 3550                    241,57                                               241,57

   4.  Kalkulator                                       141,46                                               141,46

   5.  Zakładowy plan kont

         (książka)                                           92,-                                                    92,-

   6.   Harmonijka                                     140,-                                                  140,-

___________________________________________________________________

                 Razem                                    4645,28                                            4645,28

___________________________________________________________________

 

      b) umorzenia środków trwałych w zł i gr,

___________________________________________________________________

Lp.  Wyszczególnienie                   Dotychczasowe         Zwiększenie    Stan na dzień

                                                         umorzenie                 umorzeń          31.12.2012r.

                                                         na dzień

                                                         01.01.2012r.

___________________________________________________________________

  1.  Aparat cyfrowy Panasonic

        z ładowarką                                   778,35                                               778,35

   2. Zestaw komputerowy

       ADAX-ALFA                               3251,90                                             3251,90

   3.  Drukarka HP DJ 3550                    241,57                                               241,57

   4.  Kalkulator                                        141,46                                               141,46

   5.  Zakładowy plan kont

         (książka)                                           92,-                                                    92,-

   6. Harmonijka                                       140,-                                                  140,-

___________________________________________________________________

                 Razem                                  4645,28                                          4645,28 __________________________________________________________________

 

Uwaga! Zestaw komputerowy  wraz z drukarką otrzymano o wartości początkowej 3251,90, umorzony w 100%, który otrzymano nieodpłatnie od Starosty Łańcuckiego dla Stowarzyszenia.            

 

 

2) -Stowarzyszenie nie posiada żadnych gruntów w użytkowaniu wieczystym.

3) – Nie zawierano umów najmu, dzierżawy i innych umów lizingu dotyczących

       środków trwałych.

4) – Stowarzyszenie nie ma zobowiązań wobec budżetu państwa ani też jednostek

       samorządu terytorialnego wynikających z tyt. własności budynków i budowli.

5) – Stowarzyszenie nie posiada kapitału podstawowego, nie posiada też

       subskrybowanych akcji.

6) – Kapitałów (funduszy) zapasowych i rezerwowych jednostka nie posiada.

7) – Zysku ani strat w roku obrotowym nie odnotowano.

8) – Rezerw nie tworzono.

9) – Odpisów aktualizujących wartości należności w roku obrotowym nie

       stanowiono.

10) – Zobowiązań długoterminowych nie zaciągano.

11) – Wykazu istotnych pozycji czynnych i biernych nie sporządzono.

12) – Nie zaciągano żadnych zobowiązań na majątku jednostki.

13) – Jednostka nie udziela zobowiązań warunkowych w tym gwarancji i poręczeń.

2.

1) – Nie prowadzono sprzedaży żadnych produktów ani materiałów.

2) – Odpisów aktualizujących środki trwałe nie było.

3) –  Zapasów nie stanowiono.

4) – Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej.

5) – Jednostka prowadziła działalność nie podlegająca opadatkowaniu.

6) – Jednostka nie sporządzała rachunku zysków i strat.

7) – Jednostka nie poniosła kosztów wytwarzania środków trwałych ani też środków

       na własne potrzeby.

8) – Jednostka nie poniosła w roku ostatnim oraz nie planuje na rok następny 

       nakładów na ochronę środowiska.

9) – Zysków i strat nadzwyczajnych nie było.

10) – Brak podatku od operacji nadzwyczajnych (nie prowadzono).

3. Rachunku przepływów pieniędzy otworzono w Banku Spółdzielczym w 

    Przeworsku ul. Krakowska 11.

4. Informacje o:

1) – Zatrudnienie zerowe.

2) Wydatków na wynagrodzenia nie było. Działalność prowadzona jest nieodpłatnie.

3) Pożyczek i świadczeń o podobnym charakterze osobom wchodzącym w skład

     organu zarządzającego nie udzielono.

5.

1) – W latach poprzedzających rok obrotowy, za który składane jest sprawozdanie

     znaczących zdarzeń nie odnotowano.

2) – Znaczących zdarzeń po dniu bilansowym nie odnotowano.

3) – Nie było zmian zasad rachunkowości, które mogły by wywrzeć istotny wpływ

       na sytuację majątkową, finansową i wynik finansowy jednostki.

 4) – Informacje liczbowe zapewniające porównywalność danych sprawozdania

       finansowego za rok poprzedzający ze sprawozdaniem za rok obrotowy; Bilans 

       roku poprzedzającego i obrotowego, jest porównywalny. Rok 2011  – 2030,25zł.

       a rok 2012 – 2336,89 zł.

 

6.

1) Jednostka nie brała udziału w działaniach konsolidacyjnych.

7. Działalność jednostki będzie kontynuowana.

 

 

Przeworsk, dnia 17.01.2013r.

 

 

                                                                                                Zarząd:

Księgowa:                                                                   ……………………………….

                                                                                     ……………………………….

/-/ Maria Hałys                                                            ……………………………….

                                                                                    ……………………………….