Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia za rok 2012
Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Kulturalnego „Gloria” w Przeworsku za rok 2012.
Rok 2012 był szóstym pełnym rokiem działalności naszego Stowarzyszenia.
5-cio osobowy Zarząd od stycznia 2012 r. kontynuował działalność..
Zarząd zajął się w pierwszej kolejności organizacją VI Walnego Zebrania, które odbyło się w dniu 19 stycznia 2012 r. Na zebraniu tym został zatwierdzony opracowany przez wymieniony Zarząd Roczny Plan Działania Stowarzyszenia na rok 2012 oraz preliminarz finansowy na rok 2012.
W okresie sprawozdawczym Zarząd odbył 4 posiedzenia i podjął 8 uchwał o następującej wadze i treści: 2 uchwały w sprawie utraty członkowstwa (członka zwyczajnego) Stowarzyszenia, w sprawie wsparcia finansowego wyprawy ekologicznej „w poszukiwaniu ekolandii”, w sprawie wsparcia finansowego zespołów diakonii muzycznej przy Parafii p/w Chrystusa Króla w Przeworsku, w sprawie wsparcia finansowego czynności polegających na przygotowaniu lokalu użytkowego w suterenach nowobudowanego kościoła w parafii „Chrystusa Króla” w Przeworsku z przeznaczeniem na działalność Stowarzyszenia, chóru „Gloria” oraz zespołów diakonii muzycznej działających przy parafii, w sprawie Rocznego Planu Działania na rok 2013, w sprawie preliminarza finansowego Stowarzyszenia na rok 2013, w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej środków trwałych,
Ponieważ od roku 2008 Stowarzyszenie posiada status organizacji pożytku publicznego, również w roku 2012 organizacja miała prawo ubiegania się o przekazywanie na jej rzecz 1 % odpisu podatku od dochodów osób fizycznych i podmiotów gospodarczych. Stowarzyszenie mogło więc wspierać w większym stopniu różne inicjatywy lokalne zgodnie ze statutem. W nawiązaniu do tego faktu na Walnym Zebraniu Członków w styczniu 2012 r. w oparciu o opracowany przez Zarząd projekt „logo” Stowarzyszenia, Zebranie podjęło decyzję o kontynuacji rozpowszechniania ulotek do ludzi dobrej woli w celu pozyskania od nich odpisu 1 % podatku na rzecz Stowarzyszenia, Dzięki tym działaniom mogliśmy wspomóc statutowe cele w postaci dofinansowania czynności polegających na przygotowaniu lokalu użytkowego w suterenach nowobudowanego kościoła w parafii „Chrystusa Króla” w Przeworsku z przeznaczeniem na działalność Stowarzyszenia, chóru „Gloria” oraz zespołów diakonii muzycznej działających przy parafii – w kwocie 17 tys. zł.
Udało się również pozyskać od Burmistrza Przeworska kwotę 2000 zł za zorganizowanie plenerowej „Drogi Krzyżowej” na terenie miasta Przeworska i kwotą tą mogliśmy wspomóc naszą diakonię muzyczną, która była organizatorem dorocznego przeglądu kolęd i pastorałek w styczniu 2012 r.
W roku sprawozdawczym zakupiliśmy nowy elektroniczny nośnik informacji (pendrive) co powinno ułatwić pracę dokumentacyjną w naszym Stowarzyszeniu
Wiele pracy, czasu i wysiłku kosztowało nas w tym roku przygotowanie i umieszczenie w bazie danych Ministerstwa Pracy i Płacy sprawozdania merytorycznego i finansowego. Jest to ustawowy obowiązek, niewykonanie którego skutkuje pozbawieniem możliwości korzystania z 1 % odpisu podatku na rzecz stowarzyszenia. Po wielodniowych wysiłkach ta sztuka nam się udała, mimo, że program był wielokrotnie zmieniany a czas umieszczenia danych w bazie skracany. W tym miejscu należy przypomnieć , że również roczne sprawozdania merytoryczne i finansowe zostały sporządzone i w terminie przesłane do Sądu Rejonowego w Rzeszowie oraz do Urzędu Skarbowego w Przeworsku.
Na prośbę Rady Powiatu Przeworskiego Zarząd pozytywnie zaopiniował projekt uchwały tejże Rady w sprawie społecznych konsultacji z organizacjami pozarządowymi różnego rodzaju przedsięwzięć na terenie miasta a następnie przyjął bez uwag „Program współpracy Powiatu Przeworskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012.
Członkowie Stowarzyszenia przedyskutowali i podpisali się pod europejską inicjatywą zniesienia pakietu klimatycznego, która jeśli weszła by w życie spowodowała by znaczne podwyżki energii .
W sprawozdaniu należy się odnieść do Rocznego Planu Działania Stowarzyszenia na rok 2012. Zakładał on:
1. Utworzenie w Stowarzyszeniu Sekcji: Kulturalnej, Ekologicznej, Bezpieczeństwa Publicznego – (Zebranie wyraziło chęć udostępnienia szyldu stowarzyszenia dla grup lub sekcji o nieco odmiennych zainteresowaniach niż nasze . Wiązało by się to z koniecznością zmiany , a raczej rozbudowy statutu. Jesteśmy na to gotowi. Jednak do tej pory takiej inicjatywy ze strony innych grup społecznych nie było, a liczebność naszego stowarzyszenia jest za mała aby takie sekcje tworzyć.
2. Kontynuacja prowadzenia kroniki chóru „Gloria” przez cały 2012 r. (kronika jest nadal wspaniale na bieżąco prowadzona i stanowi materiał wyjściowy do umieszczenia informacji o naszej działalności na stronie internetowej parafii. W roku sprawozdawczym zakupiono drugi tom naszej kroniki, zaś pierwszy tom kroniki został skopiowany i przeniesiony na nośnik elektroniczny, dzięki temu można również kronikę oglądać i czytać na ekranie komputera).
3. Pozyskanie 3 członków zwyczajnych Stowarzyszenia oraz 1 członka wspierającego ( w roku 2012 nie pozyskano ani jednego członka zwyczajnego, natomiast 2 członków utraciło swoje członkostwo )
4. Włączenie się w czynności organizacyjne koncertu kolęd w Parafii Chrystusa Króla, jak również koncertu podczas Parafiady oraz imprezy charytatywnej w MOK -(zadanie zostało w pełni wykonane: członkowie naszego Stowarzyszenia czynnie brali udział w organizacji w/w imprez : chór „Gloria” wystąpił w wieczorze kolęd w parafii Chrystusa Króla, po raz szósty kolędował również dla chorych w szpitalu rejonowym w Przeworsku.
Zarząd dwukrotnie zwracał się pisemnie do dyrektora MOK o udostępnienie zespołów wokalno – tanecznych do uświetnienia dwóch parafiad organizowanych w maju i wrześniu, podobną prośbę Zarząd skierował również do dyrekcji Gminnego Centrum Kultury w Gaci a potem składał pisemne podziękowania za te występy
5. Zorganizowanie 10 występów chóru „Gloria” poza Przeworskiem (zorganizowano 3 występy w takich miejscowościach jak: Świętoniowa, Rymanów i Białobrzegi) .
6.Zorganizowanie wyjazdu dla członków chóru ” oraz członków diakonii muzycznej Gloria” na koncert muzyczny (2 kwietnia 2012 uczestniczyliśmy w Koncercie chóru NICOLAUS w VII rocznicę śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II
Chór i Orkiestra Kameralna NICOLAUS z Kraczkowej pod batutą Zdzisława Magonia wykonali koncert w sali balowej Muzeum Zamku w Łańcucie mszę e-moll op. 62 Józefa Elsnera , natomiast 19 maja 2012 r. braliśmy udział w plenerowym koncercie inauguracyjnym Łańcuckiego Festiwalu Muzycznego „W Krainie Opery, Operetki i Musicalu” pod Zamkiem w Łańcucie prowadzonym przez sławnego śpiewaka (bas) Kazimierza Kowalskiego)
7. Zorganizowanie 2 wypraw ekologicznych dla mieszkańców osiedli Misiągiewicza , Krasickiego i Benbenka – „w poszukiwaniu ekolandii” , ( z uwagi na koszty zorganizowano tylko jedną wyprawę w dniu 7 lipca do „Karpackiej Troi” w Trzcinicy koło Jasła położonej w Magurskim Parku Narodowym, najstarszej osady obronnej z dotąd znanych w Polsce. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Sanktuarium Saletyńskie w Dębowcu.
8. Przygotowanie ulotek zachęcających osoby fizyczne i podmioty gospodarcze do dokonywania odpisu 1 % należnego podatku na rzecz Stowarzyszenia kulturalnego „Gloria” w Przeworsku z rozliczeń za rok 2011 ( dodrukowano 2 tys. ulotek)
Mieszkańcy naszych osiedli poprzez Stowarzyszenie otrzymali również zaproszenie do udziału w XXIII i XXIV Powiatowym Rajdzie Rowerowym „Do Brzózy Królewskiej” i „Na Górę Marii Magdaleny”, które odbyły się 26 maja i 22 Września 2012 r.. Z zaproszenia skorzystało odpowiednio 25 i 15 osób i wzięło udział w tych plenerowych imprezach, w których było również uczestnictwo w modlitwie na rzecz dzieci nienarodzonych na ciekawej, anonimowej drodze krzyżowej w lasach białobrzeskich, zwiedzanie Wytwórni Mas Bitumicznych w Żołyni oraz pokaz interwencji strażackiej na niezapowiedziany alarm w Rakszawie. Natomiast osobliwością rajdu na górę Marii Magdaleny był uczestnictwo we mszy św. dziękczynnej za dar spędzania czasu na rowerach w kościółku na Górze oraz zwiedzenie i odmówienie koronki do Bożego Miłosierdzia w Dolinie Miłosierdzia w Kraczkowej
W sprawozdaniu należy się odnieść również do realizacji wniosków wysnutych z dyskusji VI Walnego Zebrania:
– Zebranie jednogłośnie wyraziło wolę wspierania finansowego inicjatywy pozyskania pomieszczeń na statutową działalność Stowarzyszenia jak również chóru „Gloria” oraz zespołów diakonii muzycznej w nowo budowanych obiektach przy parafii na ul. Misiągiewicza. W tym celu należało sporządzić odpowiednie aneksy do porozumienia (aneksy dotyczące wsparcia tej inicjatywy zostały zawarte i zrealizowane).
Głównym celem powołania Stowarzyszenia jest wspieranie chóru „Gloria”. Na ile nas stać robimy to. Na początku roku sprawozdawczego Zarząd zakupił nowe, czerwone teczki na utwory, które chór wykonuje, które ładnie komponują się z naszym „logo” obecnym na szalikach pań z zespołu. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy podjęli i kontynuują wieloletni trud pracy w zespole, poświęcają czas na żmudne próby i z ochotą nie żałując swoich gardeł śpiewają na chwałę Bożą i jeśli jest taka potrzeba. Jest w tym również wielka przyjemność. Z uwagi na konieczny urlop chorobowy naszej dyrygentki Grażyny ta działalność w roku sprawozdawczym była nieco ograniczona. Tym bardziej należą się słowa uznania wszystkim , którzy mimo tych kłopotów nie zrezygnowali z kontynuacji naszych planów, wyrażali chęć pracy i śpiewu. Chór mógł to czynić dzięki solidnemu przygotowaniu w poprzednich latach repertuaru i po ćwiczeniach prowadzonych przez Panią Grażynę .
Chór w roku 2012 brał udział w 29 imprezach i uroczystościach na terenie miasta i poza nim:
6 stycznia 2012 r. – Gwiazda Betlejemska prowadzi do Eucharystii
Nieobecność w tym dniu pana organisty sprawiła, że cała oprawa mszy św. była naszym udziałem a przygotowania kolęd i pieśni to nasz dar i pokłon Dzieciątku w dzień Trzech Króli.
8 stycznia 2012 r. – Złocista Gwiazda
Pod takim hasłem nasz zespół „Gloria” tradycyjnie uczestniczył we wspólnej modlitwie kolędowej z hospitalizowanymi w szpitalu w Przeworsku.
15 stycznia 2012 r. – Spotkanie opłatkowe dorosłych
W lokalu „Gemar” w spotkaniu uczestniczyły osoby zaangażowane w życie parafii wraz z małżonkami. Chór zapewnił wcześniej oprawę mszy św. a potem razem z wspólnotą parafialna prowadził śpiew kolęd.
22 stycznia 2012 r. – V Koncert Charytatywny w MOK na rzecz budowy kościoła Chrystusa Króla
29 stycznia 2012 r. – XI Wieczór kolęd z udziałem naszego chóru „Gloria”
18 marca 2012 r. – Duchu Święty przyjdź
Ks. biskup Adam Szal ubogacił darami Ducha św. uczniów III klasy gimnazjum z naszej parafii. Podczas ceremonii chór „Gloria” wykonał 3 utwory:
„O Stworzycielu…” , „Serce cierniową…” , „Niech się wzniesie Panie…”
2 kwietnia 2012 r. – W VII rocznicę śmierci Ojca św. Jana Pawła II
2 kwietnia 2012 uczestniczyliśmy w Koncercie chóru NICOLAUS w VII rocznicę śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II
Chór i Orkiestra Kameralna NICOLAUS z Kraczkowej pod batutą Zdzisława Magonia wykonali koncert w sali balowej Muzeum Zamku w Łańcucie mszę e-moll op. 62 Józefa Elsnera.
19 kwietnia 2012 r. – W krainie opery, oprtetki i musikalu
19 maja 2012 r. braliśmy udział w plenerowym koncercie inauguracyjnym Łańcuckiego Festiwalu Muzycznego „W Krainie Opery, Operetki i Musicalu” pod Zamkiem w Łańcucie prowadzonym przez sławnego śpiewaka (bas) Kazimierza Kowalskiego)
Kwiecień 2012 r. Truduum Paschalne
Te uroczyste dni przeżyliśmy już w naszej nowej, akustycznej świątyni, gdzie nasze pieśni brzmiały głęboko i wyraziście. To na Jego chwałę – bo Zmartwychwstał!
15 kwietnia – Święto Bożego Miłosierdzia
„Gloria” całym sercem uczestniczy w liturgicznych śpiewach a wykonywane pieśni staja się dla nas drogą prowadzącą do Jezusa , drogą na której Bóg ukazuje Swoje Miłosierdzie.
23 kwietnia 2012 r. – Dzień imienin ks. Wojciecha Harmaty
Mszy św. przewodniczy sam Jubilat, któremu dedykujemy pieśń „Ja tak bardzo kocham Ciebie – Matko Moja Droga”.
26 maja 2012 r. – XXIII Powiatowy Rajd Rowerowy do Brzózy Królewskiej
26 maja 2012 r. – 5 czerwca w rowerowej pielgrzymce do Wilna
Nasz Kolega Kaziu Dziedzic uczestniczył w pielgrzymce rowerowej do Wilna, aby oddać pokłon Maryi w Ostrej Bramie. W ciągu 10 dni pokonali 1600 km.
27 maja 2012 r. – Członkowie chóru „Gloria” współuczestniczą i pomagają w organizacji IX Festyny Parafialnego
7 i 10 czerwca 2012 r. – uczestnictwo chóru „Gloria” w procesjach Bożego Ciała w mieście i naszej parafii.
24 czerwca 2012 r. – 25 lat kapłaństwa ks. Proboszcza Jana Miazgi
Jubileusz w dzień imienin ks. Jana. Mszę św. celebrował i przekazał błogosławieństwo od Ojca Św. Benedykta XVI ks. proboszcz parafii Orzechowce – Zbigniew Bucior. Nasz chór śpiewem i modlitwą włączył się w liturgię pamiętając, że to z inicjatywy ks. Jana w 2002 r. chór został zawiązany.
7 lipca 2012 r. – Wyprawa do Karpackiej Troi
15 lipca 2012 r. – Kwesta w Świętoniowej
W te niedzielę pomocną dłoń i otwarte serce ofiaruje nam parafia Świętoniowa ze swym proboszczem Andrzejem Gierczakiem .
12 sierpnia 2012 r. – Kwesta w Rymanowie
Tej niedzieli swoją pomoc i modlitwę ofiarował kościół św. Wawrzyńca w Rymanowie i proboszcz tej parafii Mieczysław Szostak. Po rocznej nieobecności powróciła nasza dyrygentka Grażyna. Bogu niech za to będą dzięki!
29 lipca – 3 sierpnia XI Powiatowa Pielgrzymka Rowerowa na Jasną Górę
Wśród 90 pielgrzymów znaleźli się również członkowie naszego chóru ”Gloria”. Zawieźli do naszej Jasnogórskiej Pani również intencje , o które prosili chórzyści.
31 sierpnia 2012 r. – Pożegnanie ks. Wojciecha Harmaty
Śpiewem dziękowaliśmy razem z parafią za gorliwą, radosną i ochoczą posługę duszpasterską. Ks. Wojciech został przeniesiony do parafii Markowa.
16 września 2012 r. – Festyn Parafialny
Członkowie chóru „Gloria” wspierają i pomagają w organizacji.
22 września 2012 r. – XXIV Powiatowy Rajd Rowerowy Na Górę Marii Magdaleny
28 października 2012 r. – Kwesta w Białobrzegach
Pomoc otrzymaliśmy w dniu urodzin czyli konsekracji parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Białobrzegach.
Czy mamy budować kościoły? Retoryczne pytanie podczas Homilii zadał ks. Jan. Tak1 Bo jeśli nie będziemy tego robili to za 15-20 lat na tych miejscach trzeba będzie budować Domy Dziecka, Zakłady Poprawcze, Wiezienia.
11-18 listopada 2012 r. – Peregrynacja Krzyża i Relikwii Błogosławionego Jana Pawła II
Przygotowani duchowo przez misjonarza ks. dr Piotra Kandafera oraz przez naszą dyrygentkę Grażynę z pomocą Łaski
Bożej nasz śpiew był głęboki i wyrazisty a nasza modlitwa była naszą nadzieją na przemienienie.
25 listopada 2012 r. – odpust Parafialny
30 listopada 2012 r. – Imieniny ks. Andrzeja
25 grudnia 2012 r. – Boże Narodzenie
Chór wykonał podczas mszy św. o godz. 11.30 nową kolędę „Słychać już aniołów chór” , którą z niemałym trudem przygotowaliśmy podczas wielu prób w okresie adwentu.
31 grudnia 2012 r. –
pożegnanie Starego Roku
Dziękczynny śpiew chóru na podziękowanie za dary mijającego roku
Na zakończenie pozostały mi jeszcze podziękowania dla wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób włączali się w prace Stowarzyszenia: I tak w pierwszej kolejności dziękuję ks. Proboszczowi za to ,że wystąpił z inicjatywą powołania naszej organizacji, za to , że nas stale wspiera, stwarza ciepły i serdeczny klimat, byśmy mogli się czuć jak jedna wielka rodzina.
Dziękuję Lucynie Pyziak V-ce prezes Zarządu, wspólnie prowadzimy i rozwiązujemy wiele spraw, zawsze mogę liczyć na zastępstwo i doradę. Lucyna prowadzi też dokumentację merytoryczną Stowarzyszenia oraz korespondencję. W wielu sprawach kontaktuje się z władzami miasta i powiatu, które przynoszą wymierne efekty.
Za zaangażowanie i dźwiganie dużej ilości obowiązków , dziękuję Marysi Hałys, księgowej Stowarzyszenia. Prowadzenie w dzisiejszych czasach dokumentacji finansowej i sprawozdawczej to duże wyzwanie. Marysia swoją profesjonalnością chroni nas byśmy nie mieli kłopotów z „fiskusem”. Często uczestniczy w posiedzeniach Zarządu i występuje z inicjatywami uchwał dotyczących finansów.
Władzia Jarosz pięknie i profesjonalnie prowadzi kronikę chóru, dokumentuje jego działalność: słowem, grafiką i fotografią. Robi to znakomicie i wkłada w kronikę serce. Zapisała już I tom tej kroniki i rozpoczęła drugi. Zachęcam wszystkich nie tylko do oglądania , ale również do czytania – są tam głębokie treści. Władzia pełni również funkcję Sekretarza Zarządu – dziękujemy .
Ania Chlebuś jak może , stara się pełnić powierzoną funkcję skarbnika i sporządza raporty finansowe , chociaż wiem, że nie jest jej łatwo pełnić tę funkcję „celnika” i egzekutora. Ania jest też bardzo aktywna w kontaktach z różnymi placówkami kulturalnymi, pomaga to nam w organizacji niektórych imprez. Aniu -dziękujemy.
W wielu czynnościach mogliśmy liczyć na Antka Morzywałka. Jest członkiem Zarządu i zawsze chętnie wspiera nasze poczynania. Dziękujemy uprzejmie.
Z góry dziękuję za pracę komisji rewizyjnej na czele ze Zbyszkiem Zawadzkim. Szczególnie serdecznie dziękuję Marysi Zawadzkiej za bezinteresowne doradztwo i fachową pomoc w ocenie bilansu. Dziękuję również za pracę komisji inwentaryzacyjnej.
Na koniec dziękuję Przewodniczącemu Kaziowi Dziedzicowi za trud prowadzenia naszych walnych spotkań oraz za udział w pracach Zarządu za rozwagę i dobre słowo.
Życzmy sobie zatem , aby nowo-wybranemu Zarządowi udało się w 2013 roku kontynuować programową działalność i zrealizować nasze wspólne zamiary.
SPRAWOZDANIE FINANSOWE
STOWARZYSZENIA KULTURALNEGO "GLORIA"W PRZEWORSKU
za rok obrotowy 2012.
Stowarzyszenie Kulturalne "GLORIA" w Przeworsku zostało zarejestrowane 17.XI.2006r. w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie,
XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze w Rzeszowie pod numerem KRS 0000267831.
Stowarzyszenie Kulturalne "Gloria" w Przeworsku postanowieniem Sądu Rejonowego w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego z dniem 07.IV.2008r, otrzymało status organizacji pożytku publicznego.
Stowarzyszenie Kulturalne "Gloria" w Przeworsku mieszczącego się przy ul, Misiągiewicza 42, 37-200 Przeworsk. otrzymało numer identyfikacyjny REGON 180197448 nadany przez Główny Urząd Statystyczny z dniem 16.01.2007r.
W skład Zarządu wchodzą:
Prezes Zarządu – mgr inż. Edward Krauz
V-ce Prezes Zarządu – mgr Lucyna Pyziak
Sekretarz – Władysława Jarosz
Skarbnik – Anna Chlebuś
Członek Zarządu – Antoni Morzywałek
W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą:
Przewodniczący – Zbigniew Zawadzki
Sekretarz – Zofia Kłak
Członek – mgr Anna Pawliszyn.
Przedmiotem działalności statutowej organizacji pożytku publicznego jest:
– organizowanie występów chóru "Gloria",
– prowadzenie kroniki chóru "Gloria",
– organizowanie imprez kulturalno-muzycznych,
– organizowanie wypraw i szkoleń ekologicznych.
Przedmiotowe sprawozdanie finansowe obejmuje rok obrotowy
od 01 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2012 roku.
Sprawozdanie finansowe sporządzone zostało na podstawie ksiąg rachunkowych prowadzonych w roku obrotowym, zgodnie z dokumentacją przyjętych zasad rachunkowości ustaloną i wprowadzoną do stosowania postanowieniami Uchwały nr 7/IV/2/07 Zarządu wprowadzającej z dniem 01.01.2007 roku tj;
– Szczegółowe zasady rachunkowości oraz plan kont,
– Instrukcja obiegu i kontroli dokumentów,
– Instrukcja ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania,
– Instrukcja inwentaryzacji,
– Aneks do Szczegółowych zasad rachunkowości oraz planu kont
– Preliminarz na 2012 rok
Lp. T r e ś ć Plan Wykonanie
01.01.2012r. 31.12.2012r.
w PLN. w PLN.
————————————————————————————
Przychody
1. Stan przychodów na dzień B.o. 2050,- 2030,25
2. Składki członków 764,- 516,-
3. Darowizny 3000,- –
4. 1% podatku dla org.poż.publ. 28200,- 19003,86
5. Inne +(odsetki itp.) – 2007,25
———————————————————–
Razem przychody 34014,- 23557,36
Rozchody
1.Opłata za prowadzenie r-ku bank. 60,- 60,-
2. Materiały biurowe (papier, tusz do
drukarki, długopisy, kredki, druki itp). 2800,- 237,63
3. Znaczki pocztowe, koperty. 500,- 12,80
4. Dopłaty do wycieczek ,wypraw 2000,- 1011,16
(dział. poż. publ.)
5. Koszty reprezentacyjne 1200,- 691,93
6. Wspieranie diakoni muzycznej 3000,- 2000,-
6. Wspieranie chóru "Gloria" 24454,- 17000,-
(koszty dział poż publ.)
7. Inne (teczki na nuty) – 206,95
—————————————————————————
Razem rozchody 34014,- 21220,47
Różnica zwiększająca dochód roku następnego 2336,89
—————————————————————————
Przeworsk, dnia 17.01. 2013r.
Sporządziła: Zarząd:
Księgowa
……………………..
/-/ Maria Hałys ……………………..
…………………….
…………………….
…………………….
……………………………….
REGON 180197448
RACHUNEK WYNIKÓW
2011r. 2012r.
w PLN
A. Przychody z działalności statutowej (tradycyjnej) 5814,13 4546,25
I. Składki brutto określone statutem (tradycyjnej) 544,- 516,-
II. Inne przychody określone statutem 5270,13 4030,25
B. Koszty realizacji zadań statutowych (tradycyjnych) 3500,- 2169,-
C. Wynik finansowy na działalności statutowej (A-B) 2314,13 2377,25
(tradycyjnej)
D. Przychody działalności statutowej pożytku
publicznego 27168,60 19003,86
I. Przychody działalności nieodpłatnej 27168,60 19003,86
II. Przychody działalności odpłatnej – –
E. Koszty realizacji zadań pożytku publicznego 26690,83 18049,11
I. Koszty działalności nieodpłatnej 26690,83 18049,11
II. Koszty działalności odpłatnej – –
F. Wynik finansowy działalności statutowej
pożytku publicznego (D-E) 477,77 954,75
G. Koszty administracyjne 769,44 1002,36
1. Zużycie materiałów i energii 388 250,43,-
2. Usługi obce
3. Podatki i opłaty 60,- 60,-
4. Wynagrodzenia, ubezpieczenia społeczne i inne
5. Amortyzacja
6. Pozostałe 321,44 691,93
H. Pozostałe przychody 7,79 7,25
I. Pozostałe koszty
J. Przychody finansowe
K. Koszty finansowe
L. Wynik finansowy brutto na całokształcie
działalności ( C+F-G+H-I+J-K) 2030,25 2336,89
Ł. Zyski i straty nadzwyczajne
I. Zyski nadzwyczajne
II. Straty nadzwyczajne
N. Wynik finansowy ogółem (L+Ł) 2030,25 2336,89
Wyk. w 4 egz.
Egz. nr 1 – Urząd Skarbowy Przeworsk
Egz. nr 2 – Sąd Rejonowy Rzeszów
Egz. nr 3 – MPiPS Warszawa
Egz. nr 4 – a/a
Wyk. EK/MH
Przeworsk, dnia 17.01.2013r.
Księgowa: Zarząd:
/-/ Maria Hałys ……………………………
……………………………
……………………………
……………………………
……………………………
REGON 180197448
B I L A N S
AKTYWA 2011r. 2012r
A. Aktywa trwałe
I. Wartości niematerialne i prawne
II. Rzeczowe aktywa trwałe
III. Należności długoterminowe
IV. Inwestycje długoterminowe
V. Długotermionowe rozliczenia międzyokresowe
B. Aktywa obrotowe 2030,25 2336,89
I. Zapasy rzeczowych aktywów obrotowych
II. Należności krótkoterminowe
III. Inwestycje krótkoterminowe
1. Srodki pieniężne 2030,25 2336,89
Suma aktywów 2030,25 PASYWA
A. Fundusze własne 2030,25
I. Fundusz statutowy 2030,25
II. Fundusz z aktualizacji wyceny
III. Wynik finansowy netto za rok obrotowy
1. Nadwyżka przychodów nak kosztami
2. Nadwużka kosztów nad przychodami
B. Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania
Suma pasywów 2030,25
Przeworsk, dnia 10.01.2013 Zarząd:
Wyk. w 4 egz.
Egz. nr 1 – Urząd Skarbowy Przeworsk ……………………………..
Egz. nr 2 – Sąd Rej. Rzeszów ……………………………..
Egz. nr 3 – MPiPS Warszawa ……………………………..
Egz. nr 4 – a/a ……………………………..
Wyk.EK/MH ……………………………..
Księgowa
/-/ Maria Hałys
Dodatkowe informacje i objaśnienia. (zał. do sprawozdania finansowego)
1.
1) Zmiany wartości środków trwałych:
a) Środki trwałe wartość początkowa w PLN.
___________________________________________________________________
Lp. Wyszczególnienie Wartość początkowa Zwiększenie Stan na dzień
na dzień z tyt. 31.12.2012r.
01.01.2012r. nabycia
___________________________________________________________________
1. Aparat cyfrowy Panasonic
z ładowarką 778,35 778,35
2. Zestaw komputerowy
ADAX-ALFA 3251,90 3251,90
3. Drukarka HP DJ 3550 241,57 241,57
4. Kalkulator 141,46 141,46
5. Zakładowy plan kont
(książka) 92,- 92,-
6. Harmonijka 140,- 140,-
___________________________________________________________________
Razem 4645,28 4645,28
___________________________________________________________________
b) umorzenia środków trwałych w zł i gr,
___________________________________________________________________
Lp. Wyszczególnienie Dotychczasowe Zwiększenie Stan na dzień
umorzenie umorzeń 31.12.2012r.
na dzień
01.01.2012r.
___________________________________________________________________
1. Aparat cyfrowy Panasonic
z ładowarką 778,35 778,35
2. Zestaw komputerowy
ADAX-ALFA 3251,90 3251,90
3. Drukarka HP DJ 3550 241,57 241,57
4. Kalkulator 141,46 141,46
5. Zakładowy plan kont
(książka) 92,- 92,-
6. Harmonijka 140,- 140,-
___________________________________________________________________
Razem 4645,28 4645,28 __________________________________________________________________
Uwaga! Zestaw komputerowy wraz z drukarką otrzymano o wartości początkowej 3251,90, umorzony w 100%, który otrzymano nieodpłatnie od Starosty Łańcuckiego dla Stowarzyszenia.
2) -Stowarzyszenie nie posiada żadnych gruntów w użytkowaniu wieczystym.
3) – Nie zawierano umów najmu, dzierżawy i innych umów lizingu dotyczących
środków trwałych.
4) – Stowarzyszenie nie ma zobowiązań wobec budżetu państwa ani też jednostek
samorządu terytorialnego wynikających z tyt. własności budynków i budowli.
5) – Stowarzyszenie nie posiada kapitału podstawowego, nie posiada też
subskrybowanych akcji.
6) – Kapitałów (funduszy) zapasowych i rezerwowych jednostka nie posiada.
7) – Zysku ani strat w roku obrotowym nie odnotowano.
8) – Rezerw nie tworzono.
9) – Odpisów aktualizujących wartości należności w roku obrotowym nie
stanowiono.
10) – Zobowiązań długoterminowych nie zaciągano.
11) – Wykazu istotnych pozycji czynnych i biernych nie sporządzono.
12) – Nie zaciągano żadnych zobowiązań na majątku jednostki.
13) – Jednostka nie udziela zobowiązań warunkowych w tym gwarancji i poręczeń.
2.
1) – Nie prowadzono sprzedaży żadnych produktów ani materiałów.
2) – Odpisów aktualizujących środki trwałe nie było.
3) – Zapasów nie stanowiono.
4) – Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej.
5) – Jednostka prowadziła działalność nie podlegająca opadatkowaniu.
6) – Jednostka nie sporządzała rachunku zysków i strat.
7) – Jednostka nie poniosła kosztów wytwarzania środków trwałych ani też środków
na własne potrzeby.
8) – Jednostka nie poniosła w roku ostatnim oraz nie planuje na rok następny
nakładów na ochronę środowiska.
9) – Zysków i strat nadzwyczajnych nie było.
10) – Brak podatku od operacji nadzwyczajnych (nie prowadzono).
3. Rachunku przepływów pieniędzy otworzono w Banku Spółdzielczym w
Przeworsku ul. Krakowska 11.
4. Informacje o:
1) – Zatrudnienie zerowe.
2) Wydatków na wynagrodzenia nie było. Działalność prowadzona jest nieodpłatnie.
3) Pożyczek i świadczeń o podobnym charakterze osobom wchodzącym w skład
organu zarządzającego nie udzielono.
5.
1) – W latach poprzedzających rok obrotowy, za który składane jest sprawozdanie
znaczących zdarzeń nie odnotowano.
2) – Znaczących zdarzeń po dniu bilansowym nie odnotowano.
3) – Nie było zmian zasad rachunkowości, które mogły by wywrzeć istotny wpływ
na sytuację majątkową, finansową i wynik finansowy jednostki.
4) – Informacje liczbowe zapewniające porównywalność danych sprawozdania
finansowego za rok poprzedzający ze sprawozdaniem za rok obrotowy; Bilans
roku poprzedzającego i obrotowego, jest porównywalny. Rok 2011 – 2030,25zł.
a rok 2012 – 2336,89 zł.
6.
1) Jednostka nie brała udziału w działaniach konsolidacyjnych.
7. Działalność jednostki będzie kontynuowana.
Przeworsk, dnia 17.01.2013r.
Zarząd:
Księgowa: ……………………………….
……………………………….
/-/ Maria Hałys ……………………………….
……………………………….